Ön biztosító- vagy ingatlanirodát vezet? Esetleg cipőboltot, bútorüzletet, hifi szalont irányít? Vagy területi képviselőket koordinál országszerte? Bármilyen hasonló területen dolgozik, az értékesítési munka hatékonyságának növeléséhez háromféle oktatással – és 15 éves tapasztalattal – tudjunk Önt segíteni.
Az interaktív előadásunk egy rövidebb ízelítőt ad a témából, számos gyakorlati példával és humorral megfűszerezve.
A tréningünk már egy jóval mélyebb tudást biztosít a résztvevőknek. Tapasztalataink szerint az Értékesítési tréningünk önálló oktatásként is megállja a helyét, de a nagyobb hatékonyság érdekében a komplett oktatási programunkat is ajánljuk az Ön figyelmébe.
A komplett oktatási programunk felépítése a következő:
- Felmérés
- Átvilágítási tanulmány elkészítése
- Oktatás
- Visszamérés, pontosítás
- Záró jegyzőkönyv elkészítése
1. Felmérés (helyszínen vagy hangfelvételek alapján)
Felmérésünk során elsősorban az alábbi kérdésekre keressük a válaszokat.- Miért nem adnak el eleget / többet az értékesítők? Hol vannak a hibák: a „rendszerben”, vagy az értékesítők fejében?
- Hogy történik a bizalom kialakítása? Hogyan tudja az értékesítő felépíteni a saját hitelességét az ügyfél szemében?
- Az első benyomás jelentősége – képes-e az értékesítő már az első percben „eladni” (megjelenés, köszönés, mosoly, távolság kezelése, testbeszéd, tükrözés stb.)
- Hogyan működik a vevő megszólítása, figyelmének megragadása (a tökéletes első kérdés jelentősége)
- Milyen szavakat használ az értékesítő a tárgyalásban során? Megvalósul-e a szakértői és a hétköznapi szóhasználat megfelelő kombinációja,a hitelesség kialakítása?
- Építi vagy rombolja az értékesítő a vállalati imázst? Mivel teszi ezt?
- Mennyire profi az igényfelmérés? A nyitott-, zárt- és alternatív kérdések használata megfelelően működik-e?
- Alkalmazkodik-e az értékesítő az ügyfél személyiségtípusához (szangvinikus, kolerikus stb.) Hogyan és milyen gyorsan teszi ezt?
- Alkalmazkodik-e az értékesítő az ügyfél pillanatnyi hangulatához? Hogyan és milyen gyorsan teszi ezt? Mit kezd a nehezebb ügyféltípusokkal: panaszkodó, kötözködő, rámenős, sietős, óvatos stb.
- Eladási prezentáció az igényfelmérés után. Hogyan történik a termék jellemzőinek ismertetése? A tény – előny – hatás. A vételi jelzések felismerése
- Hogyan szabja testre a terméket, szolgáltatást az értékesítő előnyökkel és hasznokkal?
- Hogyan történik az ár felépítése? Hogyan tudja megvédeni az árat az értékesítő?
- Hogyan kommunikálja az értékesítő az akciókat?
- Mit kérdez az értékesítő a vevőtől és hogyan válaszol az ő kérdéseire? (Vagy-vagy kérdések, preferencia kérdések, összefoglaló kérdések.) Képes-e akkor is meggyőző lenni, amikor nem tudja a választ valamire?
- Működik-e a megfelelő sorrend fontossága a termék prezentációjában: vágy – probléma – félelmek – bemutató
- Működik-e az idősíkok megfelelő használata az eladás során (jelen – múlt – jövő)?
- Hogyan használja az értékesítő az érzelmeket és a számokat az eladásban (hogyan mesél történeteket, hogyan használja az 1-10-es skálát, hogyan végzi a termék-összehasonlításokat stb.)
- Előkerülnek-e az értékesítés pszichológiájának „ezeréves trükkjei” (Néhány nagyobb referenciánk használata, többség ereje, presztízs jelentősége, versenytársakra való hivatkozás, analógiák módszere stb.)
- Képes-e az értékesítő vásárlási hangulatba hozni egy érdeklődőt?
- Amikor az értékesítés több, mint a kiszolgálás: észreveszi-e a kereskedő, hogy kinek milyen plusz ajánlatot tehet?
- Mi történik, amikor zavaró tényezők jönnek az eladás közben (új ügyfél, beérkező telefon stb.)?
- Kifogások kezelése és a zárás. Észreveszi-e a kereskedő a lezárási pontot? Csinál-e próbazárásokat? Mit tesz a „még gondolkodom” – vevővel?
- El tudja-e érni, hogy visszajöjjön a vevő?
- Hogyan bánik a törzsvevőkkel?
- Mennyire valósul meg a tanácsadói szemlélet az eladásban? (Együtt gondolkodik-e az értékesítő a vevővel, nyerő-nyerő helyzetre törekszik-e stb.)
- Megvalósul-e az utánkövetés? Mennyi idő után jön a megígért e-mail, mennyire testreszabott stb.? Van-e proaktív utánkövetés? (Mi történik, ha az ügyfél nem jelentkezik?)
2. Átvilágítási tanulmány elkészítése
A fenti felmérés során kapott információkból összefoglaló tanulmányt készítünk. A tanulmány alapján:
- A halasztást nem tűrő problémákat azonnal orvosolni tudja a vezetőség
- A mélyebb problémák megoldására stratégiai szintű lépéseket irányozhassunk elő
- Az oktatók részletes anyagot tudjanak összeállítani a felmérést követő tréningre
- Az oktatók részletes anyagot tudjanak összeállítani az esetleges későbbi belső- vagy külső fejlesztésekhez
3. Oktatás
A fenti tanulmány alapján készült oktatási anyagot kívánság szerinti formában (munkavégzés közben vagy azon kívül), illetve vállalati belső vagy külső helyszínen is át tudjuk adni. Ezek tipikus formái:- Kiscsoportos (max. 15 fős) tréning
- Moderált beszélgetések
- Vezetői brainstorming
- Munkaterület közös bejárása
- Próbamunka, munkavégzés megfigyelése
- Munkatesztek kitöltése
4. Visszamérés, pontosítás
A fenti tréning után újabb méréseket végzünk a területen, melyekkel:- Mérjük a tréning hatékonyságát (mennyire értették meg a dolgozók a tanultakat, mennyire tudják beépíteni munkájukba)
- Azonnal, a helyszínen korrigáljuk az esetleges félreértéseket
- Meghatározzuk a további fejlesztési irányokat
5. Záró jegyzőkönyv elkészítése
A folyamat végén a teljes programról összegfoglaló jegyzőkönyv készül annak érdekében, hogy írásos formában is rögzítésre kerüljenek a megvalósított változások és a későbbi fejlesztési irányok, teendők, konkrét lépések.
Az Értékesítési előadás időtartama: 1 - 3 óra
Az előadás ideális létszáma: korlátlan
Az Értékesítési tréning időtartama: 3 - 32 óra
Az Értékesítési tréninghez kapcsolódó szakirodalom:
- Nyíri Zoltán – Hackl Krisztián: Személyiségkalauz üzleti szemmel (könyv és hangoskönyv)
- Nyíri Zoltán – Hackl Krisztián: Az értékesítés mesterei (könyv és hangoskönyv)
- Nyíri Zoltán – Kiss Gabriella – Fuchs Anita: Kapcsolat-építés könyv és előadás cd
- Nyíri Zoltán – Kiss Gabriella – Fuchs Anita: Kapcsolatépítési kislexikon
Néhány nagyobb referenciánk az Értékesítési tréninghez:
- Magyar Telekom Nyrt., Budapest
- Kulcs-Soft Számítástechnika Nyrt., Budapest
- Berlin-Chemie/A Menarini, Budaörs
- Canon Hungária Kft., Budapest
- Otthon Centrum Franchising Kft., Budapest
- CBA áruházak, Hansa-Kontakt Kft., Szeged
- Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt., Budapest
- Jaf-Holz Hungária Kft., Győr