Pont két hónapja jelent meg az új könyvünk, A kérdezés 50 árnyalata. Fantasztikus időszak van mögöttem, hiszen a két hónap alatt közel 30 helyszínen több, mint 5000 embernek beszélhettem a profi értékesítők között szerzett tapasztalataimról. Az 1-1,5 órás előadások lényege mindig ez volt: a jó kérdezés nem technika, hanem attitűd.
Könyvesboltban nézelődünk, egyszer csak Ábel fiam egy Barbie-s nyomdakészletet dug az orrom alá:
- Apa! Ilyet kéjek!
- Ilyet nem veszünk, ez lányos! - vágom ki magam azonnal.
Pár perc múlva egy Verdással rukkol elő:
- Ez fiús?
- Igen...
- Akkoj megvesszük?
Már tudom, ki lesz a következő, meggyőzésről szóló könyvem társszerzője... :D
- Mit akarsz Trójában? Te nem a királynőért jöttél...- Mit akar minden ember... Csak én jobban!Tegnap este újra néztem a Trója című filmet, és a fenti beszélgetés nagyon megragadott. Főleg, ahogy Brad Pitt színészi játéka tökéletesen érzékelteti Akhilleusz elszántságát. Azt az eltökéltséget, ami kiemelte őt a tömegből, és a leghíresebb görög harcossá tette.
Tudjátok, hogy én elég erősen „értékesítési fókusszal” élem az életemet, de ezen még én is kicsit kiakadtam (persze csak miután egy jóízűt nevettem :) ).Lelkész barátomat felhívta egy ismeretlen férfi:
Kellett ez nekem?Egyik kedves új olvasónk, egy debreceni fiatalasszony lassan fél éve kerülgeti, győzködi, nyúzza a férjét, hogy legalább egy kicsit segítsen neki a hálózatépítésben. Múlt héten került kezébe a Kellett ez nekem? könyv, gyorsan elolvasta, majd odaadta a férjének ezzel a szöveggel: "Csak még ezt az egyet olvasd el, utána nem macerállak." A srác is pár óra alatt átfutotta könyvet, azóta pedig aktívabb üzletépítő, mint az asszonyka... :)
Nyolc értékesítő munkáját figyeltem a héten egy céges átvilágítás keretében. A nyolcból mindössze egy (!) csinálta rendesen azt, amit a tréningeken mindig tanítunk: ne az ügyfélHEZ, hanem az ügyfélRŐL beszélj.